MGedu.

Programul de studii: Managementul Organizaţiilor și Activităţilor Sportive.
Denumirea disciplinei: Managementul Educațional.
Programarea în orar a activităţilor: anul 2, semestrul 3.
Anul universitar 2025-2026.

Este recomandat să vizionați în format „landscape”.

  1. Participarea la activitățile didactice se face cu caietul personal și cu instrument de scris.
  2. Punctele la activitatea didactică se obțin prin rezolvarea temelor didactice (TD). Temele didactice se rezolvă la activitățile didactice cu grupa din care face parte studentul. Temele didactice sunt prevăzute în Anexa nr. 1 și se prezintă studenților în primele două săptămâni didactice ale semestrului. Aceste teme didactice pot fi accesate și consultate, pe parcursul semestrului, folosind echipa disciplinei pe care o găsiți în aplicația Microsoft Teams.
  3. Temele didactice din timpul activităților se rezolvă pe hârtie, în caietul personal, cu scris de mână, cu pix/stilou și creion (acolo unde este necesar). La indicațiile cadrului didactic, atunci când este necesar (de ex., dacă este nevoie de verificarea acestora cu softul de similitudine), tema didactică va fi încărcată în clasa disciplinei, în aplicația Microsoft Teams, conform indicațiilor primite de la cadrul didactic (scanată sau redactată la calculator etc.).
  4. În situații speciale, dacă va fi nevoie, cadrul didactic va activa întâlnirea on-line pe clasa echipei de pe platforma Microsoft Teams. Studenții trebuie să se conecteze la clasa echipei, cu contul personal, în primele două săptămâni ale semestrului, pentru a avea acces la toate resursele didactice.
  5. Fiecare temă didactică realizată de student trebuie să aibă trecute pe prima pagină următoarele date de identificare: nume și prenume student, secția, grupa, data realizării temei și cerința cadrului didactic.
  6. Examinarea finală la această disciplină se face printr-un examen oral care va avea loc în sesiunea de examene, conform planificării oficiale care va fi publicată pe site-ul facultății. Pentru detalii poate fi consultată Anexa nr. 2.
  7. Pentru a promova la această disciplină este necesară acumularea a minim 5 puncte (nota 5). Pentru promovarea disciplinei fiecare student trebuie să participe la examenul acestei discipline (acesta va avea loc în sesiunea de examene) și trebuie să obțină minim un punct în urma acestei examinări. Examenul se va realiza sub formă orală, cu o prezentare PowerPoint pe și va avea un punctaj maxim de 4 puncte. Punctajul se calculează după formula:

NF = (PPT x 1 + Pr. x 3) / 4

  • NF = nota finală.
  • PPT = structura și calitatea materialului PowerPoint folosit ca suport pentru prezentare.
  • Pr. = structura și calitatea prezentării, a materialului descris la examen și a concordanței conținutului acestui material cu specificul disciplinei și politica de evaluare prezentată la începutul semestrului.

Strategii de studiu recomandate:

– dată fiind complexitatea sistemului de evaluare, se recomandă studenţilor o planificare riguroasă a secvenţelor de studiu individual, coroborată cu activitățile didactice sincron, coordonate de cadrul didactic pe parcursul semestrului;

– participarea la activitățile didactice, documentarea informațiilor în caietul personal, pregătirea din timp a fiecărei teme didactice şi rezolvarea completă a sarcinilor primite pe parcursul semestrului garantează niveluri înalte de înţelegere a conţinutului tematic şi, totodată, cresc şansele promovării cu succes a acestei discipline.

Anexa nr. 1 – Temele didactice și datele pentru evaluare.

Ind. temă

Tema didactică

Punctaj

max.

(puncte)

Termen

predare

I

(sesiunea curentă)

Termen

predare

II

(sesiunea de restanțe)

TD1

Tutorial video cu conținut didactic, având ca temă de discuție de la activitățile de curs.

– tutorialul va conține prezentarea detaliată a unei teme dintre cele prelucrate la activitatea didactică de curs.

– este de preferat ca fișierul să fie salvat în formatul .mp4, specific Youtube, deoarece prezintă un raport foarte bun calitate/dimensiune fișier. Conținutul didactic prelucrat în tutorial trebuie să fie între 3 și 5 minute, iar pe coloana sonoră trebuie să se audă explicațiile clare ale studentului care realizează tutorialul. La începutul tutorialului trebuie să apară, obligatoriu, denumirea temei, numele și prenumele studentului și data realizării materialului didactic.

– prezentarea trebuie să conțină, la final, o hartă conceptuală cu ideile principale prezentate în tutorial.

– tutorialul sau link-ul spre OneDrive (pentru a fi descărcat) trebuie trimis cadrului didactic în atribuirea (assignment-ul) corespunzător pe MS Teams, până la termenul limită.

1,5

15 dec. 2025

ora 20

2 feb. 2026

ora 20

TD2

Prezentarea unui Gameboard Didactic (construit după modelul prezentat de cadrul didactic la curs).

– studenții, în echipe de minim 2 și maxim 3, pot construi un Gameboard Didactic, plecând de la un joc de socializare existent.

– jocul didactic obținut de echipă se va prezenta la cursul nr. 11; dacă sunt mai multe echipe, atunci după completarea locurilor de la cursul nr. 11 se vor înscrie echipele pentru prezentare la cursul nr. 12.

– înscrierea echipei pentru prezentarea unui Gameboard Didactic se va face printr-un mesaj pe canalul dedicat, în MS Teams, unde se trece componența echipei; numărul maxim de prezentări la un curs este de 8 (8 echipe de minim 2 și maxim 3 studenți).

– fișierul PPT trebuie trimis cadrului didactic în atribuirea (assignment-ul) corespunzător pe MS Teams, cu o zi înainte de prezentarea la curs; fișierul PPT va fi trimis cadrului didactic de un singur student din echipă, dar în interiorul fișierului vor fi trecuți toți studenții din echipă.

– durata maximă a prezentării este de 10 minute și se va folosi un fișier PPT (PowerPoint), ca suport tehnic în timpul prezentării; în timpul prezentării fiecare student din echipă trebuie să ia cuvântul.

– activitatea echipei va fi punctată astfel:

            – prezentarea jocului care a fost folosit ca inspirație = max. 0,5 pct.

            – prezentarea elementelor componente ale jocului obținut = max. 1 pct.

            – prezentarea regulamentului pentru jocul didactic obținut (condiționări și interacțiuni) = max. 1 pct.

            – construirea pieselor de joc (sau cel puțin a unei piese din fiecare categorie) = 0,5 pct.

3

Cursul nr. 11

conform orarului

nu are

TD3

Evaluarea jurnalului personal de activitate pentru conținuturile de curs.

– participarea la activitatea de curs (pentru cursurile 2-11), documentată în caietul personal, în timpul cursului, se poate prezenta cadrului didactic pentru notă.

– tema pentru notă (realizată la activitatea de curs) va fi evaluată de cadrul didactic doar dacă studentul are prezență la cursul respectiv.

– temele de notă pentru activitățile de la curs vor fi evaluate, cel târziu, în cadrul cursului nr. 13.

– fiecare temă de notă va putea obține un punctaj maxim de 0,3 puncte.

Fiecare temă didactică se realizează individual, iar temele copiate de la colegi (plagiate) vor fi respinse.

3

La finalul fiecărui curs

conform orarului

nu are

TD4

Prezentările (și discuțiile) managerilor educaționali invitați la activitățile didactice.

– construirea unui infografic, care reflectă prezentarea și discuțiile invitaților, pe modelul Bioreka XI se punctează cu maxim 1,5 p.

– fiecare student poate prezenta un singur infografic, la alegere, pe parcursul semestrului.

– materialul se trimite cadrului didactic în atribuirea (assignment-ul) corespunzător pe MS Teams, până la termenul limită.

1,5

5 ian. 2026

ora 20

nu are

EX

Examen oral cu prezentare susținută de PPT (obligatoriu pentru toți studenții).

4

Sesiune de examen.

Sesiune de examen.

Nr.

crt.

Activități suplimentare care se punctează.

Punctaj

max. (puncte)

Termen limită

1

ExpEdu – Explorator Educațional

– fiecare student are ocazia de a participa ca asistent didactic la activitățile anului 3, la disciplina Practică pedagogică în învățământul preuniversitar (1), conform orarului grupelor nivel licență, anul 3.

– la aceste activități studenții masteranzi vor asista/ajuta cadrul didactic în interacțiunea cu studenții anului 3.

– participarea la aceste activități se poate face în echipe de 2-3 studenți.

1,5

La finalul semestrului.

2

SuM

Minutul de „Stand-Up” aplicat la activitățile didactice de curs. Se aplică o singură dată pentru fiecare student.

1

Începând

cu întâlnirea nr. 2.

Anexa nr. 2 – Descrierea examenului final (desfășurat în sesiunea de examene).

Examinarea finală la această disciplină se face printr-un examen oral care va avea loc în sesiunea de examene, conform planificării oficiale care va fi publicată pe site-ul facultății. Participarea la această examinare este obligatorie. Studentul trebuie să obțină minim un punct la această examinare, iar punctajul maxim care poate fi obținut este de 4 puncte.

Examinarea finală a studenților (în sesiunea de examene) se va face pe baza unui proiect de formare propus de student pe o temă relevantă a domeniului care se va alege din suportul de curs.

  • Proiectul se va prezenta sub formă de expunere orală, susținută de un document electronic PowerPoint (PPT) și va avea următoarea structură:

parte teoretică în care se va prezenta, schematic, teoria care stă la baza cursului de formare propus de student;

parte practică propusă pentru formarea competențelor vizate în rândul celor educați. În această parte practică trebuie incluse minim 3 și maxim 5 activități didactice care să susțină formarea competențelor specifice propuse în partea teoretică.

  • În cadrul proiectului pentru examinarea finală se va folosi atât zona de „slide” cât și zona de notițe pentru a oferi un produs educațional complet.
  • Proiectul de examinare finală se va puncta de la zero la 4, iar pentru a fi considerat „Admis” studentul trebuie să obțină minim un punct.
  • Timpul de prezentare alocat fiecărui proiect, la examen, este de 10 minute.
  • Pentru a putea fi susținut la examen, proiectul trebuie trimis cadrului didactic (încărcat pe platforma Turnitin) cu minim 48 de ore înainte de ziua susținerii examenului, atât pentru sesiunea curentă, cât și pentru sesiunea de restanțe.

Proiectul pentru examen trebuie încărcat pe platforma de verificare a similitudinilor (Turnitin), în secțiunea corespunzătoare.

Anexa nr. 3 – Modele de scheme logice/hărți conceptuale (exemple orientative).

 

 

 

Anexa nr. 4 – Minutul de „Stand-up!” sau Stand-up Minute – SuM

 

Modalitatea de desfășurare:

– se numără toate persoanele prezente care au notițe, în caietul personal, de la activitatea didactică anterioară;

– se alege, aleatoriu, o persoană (are dreptul să refuze, se extrag maxim 3 persoane/întâlnire);

– are 1 minut la dispoziție să prezinte, structurat, ceea ce s-a discutat (prezentat) la activitatea didactică anterioară (are voie să-și folosească doar notițele proprii);

– dacă prezintă bine, primește un punct;

– o persoană poate primi maxim un punct pe semestru la această disciplină (dacă va fi aleasă din nou, data viitoare, și are deja un punct, va numi pe cineva din sală) care să prezinte (obligatoriu cu notițele personale);

– SuM se aplică începând cu activitatea didactică nr. 2;

– începând cu activitatea didactică nr. 3, prima persoană extrasă de aplicație va prezenta activitatea anterioară (n-1), iar a doua persoană extrasă de aplicație va prezenta o activitate de la 1 la n-2 (activitatea va fi extrasă de aplicație);

– se pot folosi doar notițele proprii, dar prezența la activitatea didactică care este prezentată nu este obligatorie.

Politica de evaluare – prezentare audio.