IAC

Denumirea disciplinei: Instruire asistată de calculator.
Programarea în orar a activităţilor: anul 3, semestrul 5.
Anul universitar 2025-2026.

Este recomandat să vizionați în format „landscape”.

  1. Participarea la activitățile didactice se face cu caietul personal și cu instrument de scris.
  2. Punctele la activitatea didactică se obțin prin rezolvarea temelor didactice (TD). Temele didactice se rezolvă la activitățile didactice cu grupa din care face parte studentul. Temele didactice sunt prevăzute în Anexa nr. 1 și se prezintă studenților în primele două săptămâni didactice ale semestrului. Aceste teme didactice pot fi accesate și consultate, pe parcursul semestrului, folosind echipa disciplinei pe care o găsiți în aplicația Microsoft Teams.
  3. Temele didactice se rezolvă pe hârtie, în caietul personal, cu scris de mână, cu pix/stilou și creion (acolo unde este necesar). La indicațiile cadrului didactic, atunci când este necesar (de ex., dacă este nevoie de verificarea acestora cu softul de similitudine), tema didactică va fi încărcată în clasa disciplinei, în aplicația Microsoft Teams, conform indicațiilor primite de la cadrul didactic (scanată sau redactată la calculator etc.).
  4. În situații speciale, dacă va fi nevoie, cadrul didactic va activa întâlnirea on-line pe clasa echipei de pe platforma Microsoft Teams. Studenții trebuie să se conecteze la clasa echipei, cu contul personal, în primele două săptămâni ale semestrului, pentru a avea acces la toate resursele didactice.
  5. Înainte de participarea la activitatea didactică studenții pot să se informeze asupra temelor de tip „Flipped Classroom”, consultând Anexa nr. 1. Aceste teme se rezolvă, în caietul personal, înainte de participarea la activitatea didactică, iar prezentarea lor în fața colegilor, la începutul activității didactice, poate aduce punctajele aferente (dacă sunt corect formulate și prezentate, specific subiectului abordat).
  6. Fiecare temă didactică realizată de student trebuie să aibă trecute pe prima pagină următoarele date de identificare: nume și prenume student, secția, grupa, data realizării temei și cerința cadrului didactic.
  7. Pentru a promova la această disciplină este necesară acumularea a minim 5 puncte (echivalentul notei 5). Punctele se adună pe parcursul semestrului, prin rezolvarea temelor didactice, având o evaluare foarte importantă în ultimele două săptămâni didactice: „Managementul surselor bibliografice pentru activitățile didactice”.
  8. În sesiunea de restanță se poate susține doar evaluarea temei didactice TD8: „Managementul surselor bibliografice pentru activitățile didactice”.

Strategii de studiu recomandate:

– dată fiind complexitatea sistemului de evaluare, se recomandă studenţilor o planificare riguroasă a secvenţelor de studiu individual, coroborată cu activitățile didactice sincron, coordonate de cadrul didactic pe parcursul semestrului;

– participarea la activitățile didactice, documentarea informațiilor în caietul personal, pregătirea din timp a fiecărei teme didactice şi rezolvarea completă a sarcinilor primite pe parcursul semestrului garantează niveluri înalte de înţelegere a conţinutului tematic şi, totodată, cresc şansele promovării cu succes a acestei discipline.

Anexa nr. 1 – Temele didactice și datele pentru evaluare

Teme didactice „Flipped Classroom” care se rezolvă înainte de întâlnirea didactică de la curs.

Ind. temă

Tema didactică

Puncte

max.

Data evaluării

TD1

Aplică pe un exemplu concret, care are legătură cu lucrarea ta de licență, structura prezentată în capitolul 2 al suportului de curs: C2.1. Algoritm procedural – „abordarea tactică”.

0,3

Cursul nr. 2.

TD2

Prezintă structura pentru un exemplu concret de realizare a unui tutorial video. Include și o schemă logică.

0,3

Cursul nr. 3.

TD3

Prezintă o modalitate concretă, folosind o aplicație pe calculator sau laptop, pe care o poți folosi ca să analizezi dinamica efortului (lecție de educație fizică, antrenament, ședință de kinetoterapie).

0,3

Cursul nr. 4.

TD4

Prezintă o aplicație de management al grupului pentru elevi, sportivi sau clienți, alta decât cea prezentată în suportul de curs (nu se acceptă „Class Management”, de la TrackCC).

0,3

Cursul nr. 5.

Teme didactice evaluate în timpul întâlnirilor didactice.

Ind. temă

Tema didactică

Puncte

max.

Data evaluării

(cu grupa proprie)

TD5

Jurnalul de seminar, pentru seminarele 2-5.

– participarea la activitatea de seminar (pentru seminarele 2-5), documentată în caietul personal, în timpul seminarului, completată cu o schemă logică (la finalul seminarului), se poate prezenta cadrului didactic pentru notă. Aceasta va fi evaluată de cadrul didactic doar dacă studentul are prezență la seminarul respectiv.

– fiecare jurnal de seminar va putea obține un punctaj maxim de un punct.

– temele de notă pentru seminar pot fi prezentate doar pentru activitățile de seminar de la 2 la 5.

– dacă trebuie încărcat pe platforma MS Teams, fișierul final se va salva în format PDF și se va denumi astfel:

Nume Prenume – EFS/SPM/KMS/IFR – TD5 – s nr. curent. Exemplu: Pop Ioan – EFS – TD5 – s4.

– toate jurnalele de seminar, pentru notă, vor avea trecute pe prima pagină (a fiecărui jurnal de seminar) următoarele date de identificare: numărul seminarului, data seminarului, nume și prenume student, secția, grupa.

Fiecare temă didactică se realizează individual, iar temele copiate de la colegi (plagiate) vor fi respinse.

4

La finalul fiecărui seminar

(2-5).

TD6

Prezentarea unei aplicații (software) utile domeniului (EFS/SPM/KMS), în echipă (minim 2 și maxim 3).

Cerințe:

– aplicația prezentată de studenți nu are voie să fie dintre exemplele prezentate în suportul de curs.

– grupa trebuie să pregătească prezentarea în format PowerPoint (fișier PPT).

– fișierul echipei trebuie încărcat în aplicația MS Teams (în Assignment-ul/Atribuirea corespunzătoare), cu cel puțin 24 de ore înainte de data prezentării, în format PowerPoint sau PDF (se folosește „Save as” din PowerPoint), de fiecare membru, având pe prima pagină titlul proiectului și componența echipei, unde fiecare student se va trece primul pe fișierul propriu, înainte de a-l încărca.

– fișierul PDF se va trimite din contul personal în Assignment-ul/Atribuirea corespunzătoare. El se va denumi astfel:

Nume Prenume – EFS/SPM/KMS/IFR – PPT. Exemplu: Pop Ioan – EFS – TD6.

– prezentarea va fi evaluată după criteriile din Anexa nr. 4.

– durata prezentării trebuie să fie minim 3 minute și maxim 5 minute.

– în timpul prezentării fiecare student din echipă trebuie să ia cuvântul.

– prezentarea va avea loc în cadrul seminarului 6, cu grupa din care face parte fiecare student.

ATENȚIE:

– prezentarea se susține fără mijloace ajutătoare (proiector, laptop, telefon, notițe etc.).

– grupa care prezintă se pregătește în fața colegilor, în picioare, și prezintă aplicația după structura pe care au pregătit-o în fișierul trimis cadrului didactic.

– prezentarea trebuie învățată înainte de participarea la seminar, iar în timpul prezentării fiecare student din echipă va lua cuvântul atunci când îi vine rândul, fără să se ajute de mijloace de informare.

Fiecare temă didactică se realizează în echipă, iar temele copiate de la alte echipe (plagiate) vor fi respinse.

2

Seminarul nr. 6.

TD7

Atelierul de creativitate „Mozaicul social – Vaccin pentru mișcare” (activitate facultativă).

– se va puncta, în funcție de activitatea prestată, cu un punctaj cuprins între 0,25 și 1,5 puncte.

– prezentarea detaliată a activității didactice o găsiți în Anexa nr. 2.

1,5

Cursul nr. 7

conform orarului.

TD8

Colocviul IAC – examinare scrisă (detaliat în Anexa nr. 5).

 

Managementul surselor bibliografice pentru activitățile didactice.

Cerințe:

– se vor prezenta tehnicile digitale necesare gestionării eficiente a 3 tipuri de surse bibliografice (un site web, un articol științific, o carte).

– timpul regulamentar de rezolvare a acestei teme este de 20 de minute.

– această tema de notă se va realiza în scris, cu grupa proprie, în cadrul activității didactice de la seminarul nr. 7, pe hârtie, cu pix/stilou și creion (acolo unde este cazul).

3

Seminar 7

conform orarului, cu grupa proprie.

Activități suplimentare care se punctează.

Nr. Crt.

Tema didactică

Puncte

max.

Termen limită

1

FC.

Rezolvarea completă și corectă a minim 3 teme de tip „Flipped Classroom”.

1

La finalul semestrului.

2

SuM (detaliat în Anexa nr. 6).

Minutul de „Stand-Up” aplicat la activitățile didactice. Se aplică o singură dată la curs și o singură dată la seminar, pentru fiecare student.

2

Activitățile didactice, începând

cu nr. 2.

Anexa nr. 2 – Atelierul de creativitate.

 

Mozaicul social (vaccin pentru mișcare)

 

Data: cursul nr. 7, conform orarului.

Locul: sala de curs.

 

Tematica:

– identificaţi o situaţie cotidiană în care puteţi implementa ideea voastră astfel încât să-i motivaţi pe oameni să aleagă varianta cu „mai multă mişcare”.

 

Echipele:        

– echipa va avea în componenţă minim 3 şi maxim 4 studenţi (modul psihopedagogic).

– fiecare echipă va avea un nume.

 

Materiale didactice necesare:

– suport rigid cu dimensiunile de format A1, aproximativ (carton gros, placaj, polistiren etc.);

– alte materiale necesare: plastilină, creioane colorate, carioci, bandă autoadezivă, lipici, liniar, hârtie colorată, hârtie creponată, compas, beţişoare etc. (după preferinţe).

 

Atenție: pe suportul rigid de lucru se va trece numele grupei precum şi numele, prenumele, grupa și secția din care fac parte membrii echipei (se poate lipi, ştanţa etc.).

 

Timpul efectiv de lucru: 100 min.

 

Eșalonare activități:

– 15 minute pentru organizare;

– 50 de minute de lucru;

– 35 de minute pentru prezentări (2-3 minute pentru fiecare echipă).

 

Materiale exemplu pentru inspirație (acestea nu se acceptă a fi reproduse în cadrul atelierului de creativitate):

Piano stairshttps://youtu.be/2lXh2n0aPyw

Light stripperhttps://youtu.be/kx85l-SMQVY

Anexa nr. 3 – Exemplu pentru jurnalul de seminar.

 

Anexa nr. 4 – Criterii de evaluare pentru expunerile cu suport PPT.

 

  1. Aplicația prezentată este utilă domeniului.
  2. Imaginile folosite în fișierul trimis cadrului didactic au număr, titlu și sunt reprezentative tehnicilor prezentate.
  3. Prezentarea are o structură logică.
  4. Prezentarea este flexibilă și cursivă.
  5. Prezentatorii păstrează legătura cu auditoriul.
  6. Postura, gestica și poziția prezentatorilor este corespunzătoare.
  7. S-a afișat o concluzie structurată la sfârșitul prezentării.
  8. Bibliografia este corect realizată și suficientă pentru tema prezentată (este inclusă în fișierul trimis cadrului didactic).
  9. Prezentarea s-a încadrat în timpul propus (minim și maxim).

 

Un criteriu respectat în totalitate se notează cu un punct, respectat parțial se notează cu jumătate de punct (mai puțin criteriul nr. 9 care se notează complet sau deloc), iar un criteriu nerespectat înseamnă zero puncte. Se primește un punct din oficiu (pentru prezență 🙂).

 

 

Succes!

Anexa nr. 5 – Managementul surselor bibliografice pentru activitățile didactice.

 

Trebuie prezentate, în scris, tehnicile digitale și aplicațiile corespunzătoare necesare pentru:

 

– transformarea unui site web în fișier PDF;

– salvarea în fișier PDF a unui capitol dintr-o carte;

– gestionarea și pregătirea unui articol științific pentru a fi prelucrat (fișier PDF);

– prelucrarea unui fișier PDF cu introducerea notelor de lectură;

 

Pe lângă descriere se cer și desenele aferente cu meniurile din aplicațiile prezentate;

 

La final este obligatorie o schemă logică care să cuprindă toate tehnicile digitale descrise.

Anexa nr. 6 – Minutul de „Stand-up!” sau Stand-up Minute – SuM

 

Modalitatea de desfășurare:

– se numără toate persoanele prezente care au notițe, în caietul personal, de la activitatea didactică anterioară;

– se alege, aleatoriu, o persoană (are dreptul să refuze, se extrag maxim 3 persoane/întâlnire);

– are un minut la dispoziție să prezinte, structurat, ceea ce s-a discutat (prezentat) la activitatea didactică anterioară (are voie să-și folosească doar notițele proprii);

– dacă prezintă bine, primește un punct;

– o persoană poate primi maxim două puncte pe semestru la această disciplină, un punct la curs și un punct la seminar (dacă este aleasă din nou, data viitoare, și are deja un punct, la curs sau la seminar, va numi pe cineva din sală) care trebuie să prezinte (obligatoriu cu notițele personale);

– SuM se aplică începând cu activitatea didactică nr. 2;

– începând cu activitatea didactică nr. 3, prima persoană extrasă de aplicație va prezenta activitatea anterioară (n-1), iar a doua persoană extrasă de aplicație va prezenta o activitate de la 1 la n-2 (activitatea va fi extrasă de aplicație);

– se pot folosi doar notițele proprii, dar prezența la activitatea didactică care este prezentată nu este obligatorie.

Materiale suport pentru activitățile didactice.
Politica de evaluare – prezentare audio.