PP (1)

Denumirea disciplinei: Practică pedagogică  în învăţământul preuniversitar obligatoriu (1).
Programarea în orar a activităţilor: anul 3, semestrul 5.
Anul universitar 2025-2026.

Este recomandat să vizionați în format „landscape”.

  1. Participarea la lucrările practice se face cu caietul personal și cu instrument de scris.
  2. Punctele la activitatea didactică se obțin doar dacă studentul rezolvă temele didactice (TD) în timpul aferent întâlnirii respective. Temele didactice se realizează la activitățile didactice cu grupa din care face parte studentul. Temele didactice sunt prevăzute în Anexa nr. 1 și se prezintă studenților în primele două săptămâni didactice ale semestrului. Aceste teme didactice pot fi accesate și consultate, pe parcursul semestrului, în echipa disciplinei pe care o găsiți în aplicația Microsoft Teams.
  3. Temele didactice se rezolvă pe hârtie, în caietul personal, cu scris de mână, cu pix/stilou și creion (acolo unde este necesar). La indicațiile cadrului didactic, atunci când este necesar (de ex., dacă este nevoie de verificarea acestora cu softul de similitudine), tema didactică va fi încărcată în clasa disciplinei, în aplicația Microsoft Teams, conform indicațiilor primite de la cadrul didactic (scanată sau redactată la calculator etc.).
  4. În situații speciale, dacă va fi nevoie, cadrul didactic va activa întâlnirea on-line pe clasa echipei de pe platforma Microsoft Teams. Studenții trebuie să se conecteze la clasa echipei, cu contul personal, în primele două săptămâni ale semestrului, pentru a avea acces la toate resursele didactice.
  5. Înainte de participarea la activitatea didactică studenții pot să se informeze asupra temelor de tip „Flipped Classroom”, consultând Anexa nr. 1. Aceste teme se rezolvă, în caietul personal, înainte de participarea la activitatea didactică, iar prezentarea lor în fața colegilor, la începutul activității didactice, poate aduce punctajele aferente (dacă sunt corect formulate și prezentate, specific subiectului abordat).
  6. Fiecare temă didactică realizată de student trebuie să aibă trecute pe prima pagină următoarele date de identificare: nume și prenume student, secția, grupa, data realizării temei și cerința cadrului didactic.
  7. Pentru a promova la această disciplină este necesară acumularea a minim 5 puncte (echivalentul notei 5). Punctele se adună pe parcursul semestrului, prin rezolvarea temelor didactice, având o evaluare foarte importantă în ultimele două săptămâni didactice: completarea unei unități de învățare (specializările EFS, SPM, IFR) / unități de intervenție (pentru specializarea KMS) (a se consulta Anexa nr. 1).
  8. În sesiunea de restanță se poate susține doar evaluarea temei didactice TD14 – Unitatea de învățare / Unitatea de intervenție.

Strategii de studiu recomandate:

– dată fiind complexitatea sistemului de evaluare, se recomandă studenţilor o planificare riguroasă a secvenţelor de studiu individual, coroborată cu activitățile didactice sincron, coordonate de cadrul didactic pe parcursul semestrului;

– participarea la activitățile didactice, documentarea informațiilor în caietul personal, pregătirea din timp a fiecărei teme didactice şi rezolvarea completă a sarcinilor primite pe parcursul semestrului garantează niveluri înalte de înţelegere a conţinutului tematic şi, totodată, cresc şansele promovării cu succes a acestei discipline.

Anexa nr. 1 – Temele didactice și datele pentru evaluare

Teme didactice „Flipped Classroom” care se rezolvă înainte de întâlnirea didactică.

Ind. temă

Tema didactică

Puncte

max.

Data evaluării

(cu grupa proprie)

TD1

EFS/SPM/IFR – Enumeră verigile lecției de educație fizică.

KMS – Enumeră verigile lecției de kinetoterapie.

0,1

Săptămâna didactică nr. 2.

TD2

EFS/SPM/IFR – Prezintă cele 3 zone principale pentru curba efortului în lecția de educație fizică.

KMS – Prezintă specificul curbei efortului în ședința de kinetoterapie.

0,1

Săptămâna didactică nr. 3.

TD3

EFS/SPM/IFR – Prezintă tabelul specific folosit pentru planul (proiectul) de lecție la didactica specialității.

KMS – Prezintă tabelul specific folosit pentru planul (proiectul) de intervenție la didactica specialității.

0,1

Săptămâna didactică nr. 4.

TD4

EFS/SPM/IFR – Prezintă tabelul specific folosit pentru formularul unității de învățare la didactica specialității.

KMS – Prezintă tabelul specific folosit pentru formularul unității de intervenție la didactica specialității.

0,1

Săptămâna didactică nr. 5.

TD5

EFS/SPM/IFR – Explică ordinea corectă a verigilor tematice din proiectul didactic la didactica specialității (partea fundamentală).

KMS – Explică ordinea corectă a verigilor tematice din planul de intervenție la didactica specialității (partea fundamentală).

0,2

Săptămâna didactică nr. 6.

TD6

EFS/SPM/IFR – Prezintă limitările activității fizice desfășurate în interior, în spații improvizate, la disciplina Educație fizică..

KMS – Prezintă limitările activității de intervenție desfășurate fără materiale și instalații (de ex. bastoane, bănci, mese specifice etc.) în Kinetoterapie.

0,2

Săptămâna didactică nr. 7.

TD7

EFS/SPM/IFR – Prezintă competențele specifice din programa școlară care corespund unui conținut, la alegere, din programa școlară, la disciplina Educație fizică.

KMS – Prezintă legătura dintre obiectivele operaționale și conținuturile intervenției, folosind un exemplu concret, la alegere, în Kinetoterapie.

0,3

Săptămâna didactică nr. 8.

TD8

EFS/SPM/IFR – Prezintă un exemplu de sistem de lecții pentru un conținut din programa școlară pentru o disciplină sportivă, la alegere, la disciplina Educație fizică și justifică alegerea ta.

KMS – Prezintă un exemplu de sistem de intervenție (doar conținuturile) pentru o afecțiune întâlnită în școală, la alegere, și justifică modul în care ai ales succesiunea conținuturilor.

0,3

Săptămâna didactică nr. 9.

TD9

EFS/SPM/IFR/KMS – Propune criterii de evaluare pentru „Pauza de mișcare” inclusă într-o activitate didactică în sala de clasă.

0,4

Săptămâna didactică nr. 10.

TD10

EFS/SPM/IFR/KMS – Prezintă un exemplu pentru „Pauza de mișcare” inclusă în activitatea didactică în sala de clasă și justifică alegerea ta (biomecanică, fiziologie, pedagogie etc.).

0,5

Săptămâna didactică nr. 11.

Teme didactice evaluate în timpul întâlnirilor didactice.

Ind. temă

Tema didactică

Puncte

max.

Data evaluării

(cu grupa proprie)

TD11

Durata de timp admisă pentru redactarea temei: 15 minute.

EFS/SPM/IFR

Fiecare student va descrie un joc de mișcare/dinamic pentru veriga primită de la cadrul didactic (verigile pentru care se vor construi jocurile sunt: 2, 4, 5, 6 sau 7), folosind definiția și structura de joc prezentată în Anexa nr. 2.

Se punctează atât respectarea structurii și particularizarea pe componentele didactice din structură, cât și claritatea prezentării jocului și ușurința de implementare într-o lecție de educație fizică.

KMS

Fiecare student va descrie un joc de mișcare/dinamic care va avea ca temă didactică educarea echilibrului sau îmbunătățirea stabilității (ținând cont de cele 4 strategii – glezne, trunchi-șold, suspensie sau pașilor). Se va folosi definiția și structura de joc prezentată în Anexa nr. 2.

Se punctează atât respectarea structurii și particularizarea pe componentele didactice din structură, cât și claritatea prezentării jocului și ușurința de implementare într-o ședință de kinetoterapie.

1

Săptămâna didactică nr. 4.

TD12

Durata de timp admisă pentru redactarea temei: 50 de minute.

EFS/SPM/IFR/KMS

Studentul are obligația de a completa o fișă de analiză (pe modelul prezentat în Anexa nr. 4) pentru activitatea de educație fizică/kinetoterapie propusă de cadrul didactic.

1

Săptămâna didactică nr. 9.

TD13

Durata de timp admisă pentru redactarea temei: 50 de minute.

EFS/SPM/IFR/KMS

Studentul va completa o secvență de lecție cu o temă propusă de cadrul didactic din programa școlară (de la clasa pregătitoare până la clasa a VIII-a) / conținuturi specifice Kinetoterapiei. Tema propusă de cadrul didactic se va înscrie într-una dintre verigile tematice. Pentru tema de lecție primită trebuie prezentate și descrise 3 sisteme de acționare.

TD se va realiza în cadrul activității didactice pe hârtie, cu pix/stilou și creion (acolo unde este cazul). La finalul lucrării practice, TD va fi predată cadrului didactic pentru a fi evaluată. Studentul va redacta unitatea de învățare pe structura prezentată în Anexa nr. 3, structură care trebuie învățată până la data susținerii evaluării.

3

Săptămâna didactică nr. 11.

TD14

Durata de timp admisă pentru redactarea temei: 50 de minute.

EFS/SPM/IFR/KMS

Studentul va completa o unitate de învățare/unitate de intervenție cu tematica cerută de cadrul didactic, din programa școlară (de la clasa pregătitoare până la clasa a VIII-a) /conținuturi specifice Kinetoterapiei.

TD se va realiza în cadrul activității didactice pe hârtie, cu pix/stilou și creion (acolo unde este cazul). La finalul lucrării practice, TD va fi predată cadrului didactic pentru a fi evaluată. Studentul va redacta unitatea de învățare pe structura prezentată în Anexa nr. 5, structură care trebuie învățată până la data susținerii evaluării.

3

Săptămâna didactică nr. 13.

Activități suplimentare care se punctează.

Nr. Crt.

Tema didactică

Puncte

max.

Termen limită

1

FC

Rezolvarea completă și corectă a minim 6 teme de tip „Flipped Classroom”.

1

La finalul semestrului.

2

SuM

Minutul de „Stand-Up” aplicat la activitățile didactice. Se aplică o singură dată pentru fiecare student.

1

Activitățile didactice, începând

cu nr. 2.

Anexa nr. 2 – Structura pentru jocul de mișcare/ jocul dinamic

 

Jocul dinamic* (sau jocul de mișcare, după unii autori) este o succesiune de decizii şi evenimente aleatoare, simultane sau nu, care respectă o anumită structură a câștigului, dată de anumite reguli de funcţionare (regulile jocului).

* esența acestor jocuri este ca elevii să acționeze liber, nu secvențial (ca la ștafetă), în limita regulamentului.

            Se punctează doar structurile motrice care respectă această definiție. Nu se punctează exercițiile simple executate la comanda profesorului, de exemplu.

 

STRUCTURA jocului de mișcare / jocului dinamic

 

Titlul jocului:

Veriga lecţiei pentru implementare (denumire completă):

Obiectivele urmărite (în cadrul verigii pe care ai ales-o):

Locul de desfăşurare:

Clasa: ______ / Particularităţi (KMS)

Număr de participanţi (min. 20 și max. 30):

Durata jocului (raportată la durata verigii) min. și/sau sec.):

Materialele necesare:

Descrierea jocului:

Prezentarea grafică (desen formații de lucru pe suprafața de joc).

– pentru reprezentarea elevilor se vor folosi doar cerculețe (vezi exemplul de mai jos).

Anexa nr. 3 – Model pentru proiectul didactic de lecție / secvența de lecție / planul de intervenție

 


Anexa nr. 4 – Structura pentru fișa de analiză

Anexa nr. 5 – Structura pentru unitatea de învățare EFS/SPM/IFR

Anexa nr. 5 – Structura pentru unitatea de intervenție KMS

Anexa nr. 6 – Minutul de „Stand-up!” sau Stand-up Minute – SuM

 

Modalitatea de desfășurare:

– se numără toate persoanele prezente care au notițe, în caietul personal, de la activitatea didactică anterioară;

– se alege, aleatoriu, o persoană (are dreptul să refuze, se extrag maxim 3 persoane/întâlnire);

– are 1 minut la dispoziție să prezinte, structurat, ceea ce s-a discutat (prezentat) la activitatea didactică anterioară (are voie să-și folosească doar notițele proprii);

– dacă prezintă bine, primește un punct;

– o persoană poate primi maxim un punct pe semestru la această disciplină (dacă va fi aleasă din nou, data viitoare, și are deja un punct, va numi pe cineva din sală) care să prezinte (obligatoriu cu notițele personale);

– SuM se aplică începând cu activitatea didactică nr. 2;

– începând cu activitatea didactică nr. 3, prima persoană extrasă de aplicație va prezenta activitatea anterioară (n-1), iar a doua persoană extrasă de aplicație va prezenta o activitate de la 1 la n-2 (activitatea va fi extrasă de aplicație);

– se pot folosi doar notițele proprii, dar prezența la activitatea didactică care este prezentată nu este obligatorie.

Politica de evaluare – prezentare audio.